Každý typ nákladu má jedinečné vlastnosti, které musí být při jeho přepravě zohledněny. Při přepravě oceli je třeba věnovat bližší pozornost normám a bezpečnostním předpisům. Náklady, které tvoří válcovaná ocel, musí být řádně připevněny, aby byla zajištěna bezpečnost a aby bylo zabráněno nekontrolovatelnému přemisťování během pohybu vozidla. Ke splnění výše uvedených požadavků se používá speciální typ kolejových vozidel zvaný cívkový návěs.
Návěsy tohoto typu mají vyztuženou podlahu a tzv. přepravní žlábky, do kterých se naloží svinutá ocel. Kromě toho, jsou náklady zajištěny přepravními pásy, řetězy, protiskluzovými podložkami a podpěrami. Správné upevnění zaručuje bezpečnost nákladu stejně jako všech ostatních účastníků silničního provozu. Tyto návěsy lze plnit nákladem shora a ze strany.
![]()
Irina Polyukhovich
„AsstrA spolupracuje s největšími producenty oceli na světě. Jeden cívkový návěs může zpravidla přepravovat 2 až 4 ocelové role o hmotnosti 6 tun. Tým ve Varšavě je zodpovědný za organizaci přepravy speciálního nákladu, který nevyžaduje povolení k přepravě,“ říká Irina Polyukhovich, specialistka divize Specializované silniční dopravy ve varšavské pobočce společnosti AsstrA.
![]()
Monika Krol
„Při přepravě nadrozměrného nákladu v evropských zemích, jako je například Polsko nebo Německo, je nutné mít povolení k přepravě, pokud hmotnost nákladu automatického spojovače (tahač + návěs) přesahuje 40 tun. Klíčovou výzvou však není získání povolení, ale spíše nalezení spolehlivého dopravce, který vlastní žlábky pro přepravu cívek o hmotnosti větší než 29 tun. Takové návěsy se na polském trhu vyskytují jen zřídka,“ říká Monika Krol z divize Nadrozměrného zboží z pobočky společnosti AsstrA v Poznani.
Ocel je náchylná ke korozi. Proto je důležité zajistit, aby byly během přepravy udržovány odpovídající teploty. Zejména v horkých dnech je nezbytné zabránit kondenzaci vodní páry na ocelových prvcích, aby následně nedocházelo ke korozi. Při přepravě oceli je důležité se vyhnout dlouhodobému vystavení slunečnímu záření. Při parkování proto musí být návěsy, které jsou naloženy ocelovým zbožím, umístěny ve vnitřních prostorách budov.
„Ve světě logistiky jsou situace, kdy dochází ke zpoždění přípravy nákladu, pozdním příjezdům vozidel a k rušení objednávek přepravy, každodenní výzvou. Členové týmu prokazují svou profesionalitu okamžitou reakcí na vzniklé situace a přizpůsobením plánů akce tak, aby každý účastník dodavatelského řetězce splnil zamýšlený cíl.
V srpnu nastala situace, kdy nebyl schopen přepravce, s kterým obvykle spolupracuje jeden ze zákazníků z automobilového průmyslu, zajistit vozidlo k naložení zboží v německém Neunkirchenu s dodávkou do Petrohradu. Zboží však muselo být dopraveno dle harmonogramu, aby nebyla zastavena výroba v Rusku. Klient se proto obrátil na společnost AsstrA s žádostí o pomoc.
Téhož dne byla plánována zásilka pro jiného klienta z Německa do Petrohradu a my jsme se rozhodli kamion přesměrovat. Díky jejich rychlé reakci byl tým AsstrA schopen nabídnout výhodné dodací lhůty oběma klientům. Všechny požadavky dodavatelského řetězce byly splněny a ani jedné ze stran nevznikly žádné další náklady. Náš partnerský dopravce navíc obdržel další objednávku na přepravu. Každý, s kým spolupracujeme, ať už pravidelný zákazník nebo nový partner, oceňuje náš proaktivní přístup k řešení mimořádných situací, jako je tato,“ shrnuje Irina Polyukhovich.