Mezinárodní společnost AsstrA drží krok s dobou a aktivně realizuje inovativní technologie určené k optimalizaci práce firemních klientů. Jedním z takových řešení je elektronická výměna dat EDI.
EDI je efektivní nástroj pro výměnu dat mezi obchodními partnery,
VÍCE INFORMACÍ
-
Výhody elektronické výměny dat
• Protistrany nemusí hledat způsoby přenosu souborů (fax, telefon, e-mail), což šetří čas a prostředky.
• Doba zpracování každého dokumentu je snížena o 80%.
• EDI téměř zcela eliminuje ruční zadávání dat, což snižuje chybovost na nulu.
• Každá fáze dodavatelského řetězce «objednávka - dodávka» je řízena systémem. Například odborník může sledovat stav dokumentů (čtení, odesílání atd.), jakož i kontrolu provádění požadavků.
• EDI je zárukou včasného doručení dokumentů dodavateli. Při použití elektronického systému nemohou být důležité soubory ztraceny, což se často stává při zachování klasického toku dokumentů.
• Snížení nákladů a zdrojů společnosti. EDI nepotřebuje speciální kancelářské vybavení (fax) a spotřební materiál (papír, kancelář) a také zkracuje dobu, po kterou zaměstnanci pracují na daném dokumentu.
-
Typy EDI sdělení
EDI je univerzálním systémem: umožňuje logistickému operátorovi vyměňovat si data s výrobci, distributory, maloobchodníky, zákazníky.
Systém umožňuje posílat několik typů elektronických zpráv. Například:
• IFCSUM - příkaz k hodnocení;
• IFTMIN - instrukce k dodávce;
• IFTSTA - potvrzení a konkrétní situace;
• INVOICE
EDI zobrazuje informace o přijetí a provedení objednávky, jakož i o klíčových událostech: nakládání, celním odbavení atd.
Současně protistrany nemusí využívat všechny typy zpráv: stačí se dohodnout na tom, jaké zprávy budou vyměňovat. Tato «selektivita» nám umožňuje urychlit zpracování dat a minimalizovat jejich ztráty.
-
Fáze EDI-interakce se společností AsstrA
1. AsstrA obdrží objednávku.
2. Objednávku potvrzuje prostřednictvím EDI.
3. Objednávka je převedena do odpovídající Kanceláře dodavatele.
4. Poskytovatel aktivuje mobilní aplikaci Track and Trace.
5. Zboží je připraveno k nakládce.
6. Dodavatel kontroluje pohyb vozidel se zbožím pomocí aplikační karty.
7. Po vyložení zboží dodavatel zhodnotí konečný stav přepravy.
8. V systému zákazníka je zobrazena zpráva o úspěšném doručení.