Šíření pandemie koronaviru způsobilo ten nejhorší ekonomický pokles v Evropě za posledních 10 let. Během prvního čtvrtletí roku 2020 došlo k meziročnímu poklesu souhrnného HDP, v 19 evropských zemích, o 3,8 %. Dle statistického úřadu Evropské Unie – Eurostatu, došlo ve 27 zemích EU k poklesu ekonomiky o 3,5 %. Omezení související s koronavirem – včetně omezení uložených přímo v logistickém průmyslu – uložena Evropskou Unií ovlivnila celkový stav na trhu s nákladní dopravou. Náhlá karanténní opatření, platná od března, poškodila dopravní spojení mezi zeměmi EU. Od začátku června se situace postupně začala stabilizovat.
Dne 7. července 2020 zveřejnila Evropská Unie své letní ekonomické prognózy. Tato zpráva říká, že ekonomika eurozóny letos zaznamená pokles a její oživení bude trvat déle, než se původně předpokládalo. Druhé čtvrtletí přineslo vážné ekonomické ztráty v důsledku přísných opatření, která začaly v polovině března zavádět země v rámci boje s epidemií. Ukazatele z května a června ovšem prokázaly, že nejhorší fáze je u konce a ve druhé polovině roku začala ekonomika vykazovat známky oživení.
“Hospodářství EU, včetně odvětví s nákladní dopravou, zažívá v současnosti negativní dopad karanténních opatření. Poklesy v mezinárodním obchodu a pomalejší dodací lhůty v důsledku hraničních kontrol ukazují společně s větším množstvím bankrotů na nižší ziskovost v odvětví logistických služeb“ říká Andrzej Iwanow-Kolakowski, regionální ředitel pro EU ve společnosti AsstrA.
Na základě posouzení výkonnosti firemní skupiny AsstrA, v období od března do června roku 2020, došlo ke zvýšení počtu nákladních zásilek v rámci EU o 8 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019. Analytici společnosti připisují tento nárůst dobře koordinované práci evropských kanceláří, efektivnímu rozpoznávání smysluplných řešení a moudré volbě alternativních forem dopravy.
Navzdory vážným výzvám zůstává společnost AsstrA v neustálém kontaktu se svými klienty a partnery. Společnost je plně funkční a dokončuje všechny objednávky dle smluvních podmínek.
“Díky přizpůsobení se novým okolnostem bude dopravní a logistický průmysl schopen po krizi rychlého „zotavení“. Velikost budoucích vnitro-evropských obchodů v odvětví nákladní dopravy bude záviset na dalším vývoji hospodářství EU. Sledujeme tuto situaci velmi pozorně a budeme reagovat okamžitě“ dodává Andrzej Iwanow-Kolakowski.