Modely logistických služeb se neustále mění v reakci na digitalizaci dodavatelských řetězců, větší dostupnost Big Data a rostoucí popularitu omnichannel prodejních strategií. Tyto trendy vedly k nárůstu poskytovatelů logistiky třetích stran (3PL) a nejnověji logistiky čtvrté strany (4PL).
Poskytovatelé 4PL služeb, kteří jsou nyní na polském logistickém trhu viditelnější než kdy jindy, plánují, koordinují a monitorují všechny aspekty přepravního řetězce zákazníka. Používají inovativní nástroje a technologie k nalezení řešení šitých na míru, která udrží plynulý chod při doručování nákladu. Z toho vyplývá, že zákazníci využívající 4PL služby mají hlubší vztahy s jejich poskytovateli než s poskytovateli 3PL.
![]()
Karol Baranczuk
"Pro zákazníky bez dostatečně rozvinutých logistických schopností je pro strategický růst zásadní výběr zkušeného partnera v oblasti dopravy a logistiky. Kompetentní partner může pomoci podniku úspěšně vstoupit na nové trhy, zvýšit celkovou produktivitu a výkonnost, a tím podpořit jeho konkurenční postavení na trhu," říká Karol Baranczuk, zástupce provozního ředitele pro částečné náklady.
Podniková skupina AsstrA je zkušeným globálním poskytovatelem služeb 4PL s širokou škálou nabídek v oblasti silniční, letecké, železniční a námořní logistiky. Klientům jsou k dispozici komplexní celní poradenské a administrativní služby, které jim pomohou se zpracováním všech potřebných osvědčení a povolení souvisejících s celním odbavením. Klienti mohou také optimalizovat své přepravní operace pomocí skladů, vychystávání nákladu, cross-dockingu a distribučních služeb.
Jak zdůrazňuje Karol Baranczuk, dostupnost skladového prostoru je v případě modelu 4PL klíčovým faktorem úspěchu. Společnost AsstrA otevřela v dubnu 2020 vlastní sklad v Polsku, aby zajistila, že se jejim partnerům a klientům dostane služeb světové úrovně s plnou transparentností a bez zprostředkovatelů. Při správě skladů a distribuce je analyzováno velká množství dat, aby se minimalizovala rizika při plnění objednávek, efektivně reagovalo na situace způsobené vyšší mocí a zabránilo se poškození nákladu v reálném čase.
AsstrA tak může pokračovat v úspěšné modernizaci dodavatelských řetězců podpořených zkušenostmi sahajícími do hloubky, rozsáhlým know-how, inovativními IT systémy a významnými schopnostmi při optimalizaci a koordinaci procesů 4PL. V důsledku toho mohou zákazníci zvýšit svou produktivitu, snížit náklady na dopravu a spolehnout se na logistického partnera, který je připraven přizpůsobit se jejich vyvíjejícím se požadavkům.