Svět zažil jaro 2020 v izolačním režimu. Vlády mnoha zemí světa vyhlásily karanténu, spostu lidí bylo nuceno zůstat doma a spokojit se pouze s vycházkami s domácími mazlíčky nebo nákupem potravin. Mnoho aspektů běžného života se přesunulo do online světa. Práce v režimu home office, studium pomocí video konferencí, divadla a koncerty na otevřených prostranstvích.
Co se stalo s potřebami? Do popředí se dostaly potraviny a léky. Nákupní centra jsou uzavřena a pro většinu produktů jiných než FMCG zůstal pouze online způsob prodeje. Požadavky zákazníků se však v poslední době změnily. Když nemůžete opustit dům, nepůjdete si koupit žádné nové oblečení ani obuv. Vzhledem k uzavření hranic nepotřebujete ani kufry. S uzavřením parků a návštěvníkům čelícím možným pokutám se nákup nového kola, tenisek nebo kolečkových bruslí jeví bezpředmětný. Tyto změny v preferencích spotřebitelů ovlivňují také logistiku.