„Snažíme se v maximální míře přizpůsobit všechny naše logistické procesy vzniklé situaci a zachovat co nejvyšší standard našich služeb ve všech zemích, kde působíme. S ohledem na současnou situaci stále pracujeme na vylepšení procesů, zrychlení výdeje, zajištění bezpečnosti a eliminace kontaktu osob. Proto jsme zavedli bezkontaktní platby, na pobočkách je nyní možné hradit dobírku pouze bezkontaktně, například kreditní kartou. Zároveň posilujeme vlastní síť doručení na adresu. Naše partnery a zákazníky mohu ubezpečit, že Zásilkovna navzdory situaci doručuje zboží jak na výdejní místa, tak i na adresu,“ říká Simona Kijonková, CEO a zakladatelka skupiny Packeta. „Uvědomujeme si, že musíme udělat maximum proto, aby kontinuita zásobování obyvatel byla zachována. Klíčové je doručování zásilek a zásobování obyvatel potřebným zbožím, jako jsou léky a zdravotnické pomůcky, ale i vše, co potřebují, pokud jsou zavřeni ve svých domovech, jsou v karanténě nebo pracují z domova,” dodává.
V České republice platí, že je výdej zboží a zásilek z internetových obchodů možný i v provozovnách, kde je jinak maloobchodní prodej zakázán. Zásilky z e-shopů, tak mohou i nadále proudit na výdejní místa Zásilkovny. Pro mnoho obchodníků, malých a středních podnikatelů je výdej zásilek z internetových obchodů alespoň částečnou kompenzací poklesu tržeb. V této chvíli má Zásilkovna v systému opět zapojenou nadpoloviční většinu všech výdejních míst a jejich počet díky pravidelné komunikaci a realizaci konkrétních kroků stále roste. Zásilky z internetových obchodů budou nadále doručovány jak na výdejny, tak na adresu zákazníka. S každým výdejním místem si Zásilkovna potvrzuje provoz na následující dny.
Na výdejních místech byl zakázán vstup zákazníků bez roušek a pracovníci výdejních míst postupně dostávají ochranné prostředky. Zákazníci by měli vstupovali do prodejny jednotlivě, udržovat diskrétní vzdálenosti a snížit kontakt na minimum. Doporučujeme zřídit výdejní okénko tak, aby zákazníci byli mimo provozovnu, a to v exteriéru.