Švýcarská skupina společností AsstrA-Associated Traffic AG úspěšně přepravila mimorozměrný (OOG) a těžký náklad pro projekt paroplynové elektrárny Navoi 3 v Uzbekistánu. Tato komplexní logistická operace představuje významný milník v přepravě těžkých nákladů napříč Střední Asií.
Operace zahrnovala dvě hlavní transformátorové jednotky a související příslušenství o celkové hmotnosti 460 tun s kombinovaným objemem 1 500 kubických metrů. Náklad obsahoval:
- 168.8 tun | Rozměry: 10,00 m x 3,28 m x 3,93 m
- 290 tun | Rozměry: 9,52 m x 4,01 m x 4,70 m
Přeprava nákladu byla provedena silniční dopravou na modulárních návěsech. Transformátor o hmotnosti 290 tun byl přepravován na návěsech s 28 nápravami, zatímco náklad o hmotnosti 168,8 tuny byl přepravován na 20 nápravách, přičemž všechny nápravy byly řízené.
„Toto je nejtěžší zařízení, jaké kdy bylo přepraveno po tomto konkrétním koridoru. Dodání tohoto nákladu na této trase zdůrazňuje náš závazek řešit složité logistické výzvy. Je to pro náš tým hrdý okamžik a důkaz našich schopností v oblasti OOG a projektové logistiky,“ řekl Nikita Kim, AsstrA Business Development Manager.
Jednou z klíčových výhod, které společnost AsstrA klientovi nabídla, bylo dokončení rozsáhlých infrastrukturních prací na trase mezi Jallamou a Navojem v Uzbekistánu. Dva mosty byly zesíleny, aby unesly těžký náklad, což byl kritický aspekt přepravního procesu. To nejen zajistilo bezpečnost a spolehlivost trasy, ale také vedlo k podstatným úsporám nákladů pro klienta.
Náklad urazil přes 4 500 kilometrů, trasu přes Čínu přes Khorgos do Kazachstánu, než dosáhl svého konečného cíle v kombinované elektrárně Navoi 3 v Uzbekistánu. Operace zahrnovala několik fází manipulace, včetně nakládky, překládky, zlepšování infrastruktury a mostů na trase a přísné koordinace na mezinárodních hranicích. Celá cesta vyžadovala předběžné plánování, specializované vybavení a přeshraniční sladění předpisů.
Nejnáročnějším aspektem přepravy bylo zajištění bezpečného doručení 290tunového transformátoru. Vzhledem k obrovské hmotnosti nákladu dosáhla celková hmotnost přepravního vozidla přibližně 450 tun. Pro zvládnutí tak těžkého nákladu byla použita přídavná hlavní jednotka. Navzdory těmto výzvám byla přeprava úspěšně dokončena a náklad byl doručen v neporušeném stavu a včas.
Projekt vyžadoval individuální přepravní řešení a inženýrské znalosti pro zvládnutí infrastrukturních omezení a zajištění bezpečnosti v každé fázi. Odborníci společnosti AsstrA přepravu úspěšně dokončili a transformátory doručili bezpečně a spolehlivě.







.png)


























































