Izabela Przyborowska
Michał Młynarski
Christian Eckstein
Vytvoření pracovního prostředí, které zaměstnancům umožní zlepšit jejich kompetence, je důležitým krokem, který mohou společnosti podniknout, aby si udržely své špičkové výkony. Dobrý interní náborový systém je klíčovým faktorem dlouhodobého rozvoje organizace. Odstraňuje tzv. „glass ceiling“ a hlavně umožňuje zaměstnancům pokračovat v jejich profesním růstu v rámci jedné společnosti, i když se jejich kariérní plány v průběhu mění. Zaměstnanci účastnící se interních náborových iniciativ mohou povýšit v organizační hierarchii společnosti prostřednictvím vertikálního systému nebo změnit rozsah svých povinností prostřednictvím horizontálního posunu.
„V AsstrA se zaměřujeme na pomoc našim zaměstnancům rozvíjet se a ubírat se jejich vlastní kariérou. Dáváme jim příležitost získat nové zkušenosti v pracovním prostředí, které podporuje dlouhodobé zaměstnání. Zkušenosti ukazují, že implementace komplexního školícího systému a také vertikální a horizontální změny zaměstnání nám nepomáhají pouze udržet zaměstnance. Pomáhá nám také plnit průběžné náborové cíle, zlepšovat efektivitu zaměstnanců a zvyšovat spokojenost našich lidí s prací,“ zdůrazňuje Izabela Przyborowska, HR manažerka AsstrA Polska.
Podpora profesního rozvoje zaměstnanců je velmi důležitá. S podporou od lídrů je člen týmu produktivnější, motivovanější a sebevědomější. Díky tomu může dosahovat ještě lepších výsledků a plánovat další profesní růst v rámci struktury společnosti.
„Do AsstrA jsem nastoupil v roce 2010 jako speditér a zůstal jsem v této pozici více než dva roky. Byl jsem docela slušný Forwarder, ale musel jsem bojovat, abych uspěl. Poté jsem nastoupil do toho, co se dříve nazývalo dodavatelská divize, která v té době byla součástí Business Analytics. Zde jsem našel své skutečné povolání a místo ve společnosti. Konečně jsem mohl naplno využít svůj talent a schopnosti a uspět díky svým osobním vlastnostem, nikoli jim navzdory. Nyní jsem v AsstrA více než deset let a mířím plnou rychlostí vpřed na této vývojové cestě. Moje role, očekávání, požadavky a povinnosti se v průběhu let změnily. Sledoval jsem, jak se moje divize, ze které se stalo SRM (Supplier Relationship Management) a poté naposledy TSD (Transportation Security Division), vyvinula z armády jedné ženy v podobě nenahraditelné Olgy Magomedové v 10člennou jednotku s očekávaným ještě větším růstem. Velikost a personál týmu se změnil a já jsem přijal mnoho jeho členů. Někteří z mých kolegů, kteří začali svou cestu AsstrA pod mými křídly, již přešli do jiných divizí a oddělení. Rozsah naší práce a to, co sledujeme, rostl a vyvíjel se v souladu s poptávkou trhu, rozvojem a stoupajícím profilem společnosti. Pracovní zátěž byla občas kolosální, se šíleným počtem odpracovaných hodin a obrovským stresem, ale zvítězil jsem, protože to je práce, pro kterou jsem se narodil,“ říká Michał Młynarski, zástupce vedoucího divize SRM.
Aby zaměstnanec mohl úspěšně zůstat u jednoho zaměstnavatele po dlouhou dobu, klíčové je najít vhodnou roli, která mu umožní prosperovat, dosahovat nových cílů a využívat jeho jedinečné schopnosti a vlastnosti.
„Moje kariéra v Asstře vždy zahrnovala spoustu rozmanitostí. Začal jsem jako praktikant v roce 2008 a tato role mi dala dobrý základ pro další rozvoj později. Tento základ mi hodně pomáhá dodnes. Vím, jak poskytnout svým kolegům optimální podporu, protože jsem zažil téměř každou situaci, se kterou se ve své každodenní práci setkávají. Do nové fáze kariéry jsem vstoupil v roce 2016, kdy byl vytvořen tým Express Delivery. Od té doby jsem společně zodpovědný za vedení mnoha lidí. Převzetí vedení bylo velkou změnou, která také zahrnovala mnoho překážek. K dnešnímu dni jsme však byli schopni vyvinout v rámci EU skvělou jednotku. Naším cílem je letos odbavit 13 000 zásilek a máme ambiciózní cíle. Brzy budeme mít zastoupení ve více než 10 zemích, abychom byli blíže našim zákazníkům a dopravcům,“ říká Christian Eckstein, vedoucí divize Express & Partial Load v Magdeburgu.