Logistické společnosti se stále více poohlížejí po svých vlastních skladovacích prostorech. Tento fakt je spojen s touhou pracovat bez využití prostředníků a touhou optimalizovat náklady. Nové technologie a digitalizace mají dopad na téměř všechny aspekty života a trh se sklady není výjimkou. Na tradiční skladovací prostory se pomalu zapomíná. Podnikatelé raději investují do automatizovaných inteligentních prostorů.
Intralogistika je termín, který popisuje interní logistické procesy. V současné době je věnována větší pozornost zefektivnění procesu toku zboží, přičemž dodávky zboží ‘přesně na čas‘a ‘v přesném pořadí‘ podporují silnou pozici na trhu a efektivitu procesů. Cílem interní logistiky je implementace integrovaných systémů, které usnadňují skladovací procesy.
V dubnu letošního roku otevřela AsstrA svůj vlastní sklad v Błonie, poblíž Varšavy. Přestože byl v provozu pouze krátkou dobu meziměsíční nárůst objemu přepravovaného zboží je patrný. Klienti společnosti AsstrA obdrželi souhrnný výčet logistických služeb včetně cross-dockingu, uskladnění nákladu a polepování zboží. Klíčovou roli hrají optimalizované procesy ve skladu.
![]()
Robert Szymanczak
„Skladovací prostor jsme si pronajali na 3 roky od vývojáře, společnosti Logisticks Parks s.r.o. (P3 Logistics Parks s.r.l.). Od dubna do srpna bylo znovu naloženo více než 200 vozidel. Zdá se, že každý měsíc se počet těchto vozidel zvyšuje. V srpnu bylo znovu doskladněno více něž 1000 tun zboží,“ říká Robert Szymanczak, manažer skladu společnosti AsstrA v Błonie.
Mezi zákazníky společnosti AsstrA, kteří dostávají informace o skladových službách, patří společnosti z kosmetického a nápojového průmyslu, průmyslu s toaletními potřebami, průmyslu pracujícího s chemikáliemi pro domácnost, automobilového a ocelářského průmyslu. Mohou využít výhod uskladnění nákladu, seskupování nákladu a polepování zboží. I přesto většina z nich nevyužívá možnosti uložení nákladu do skladu, místo toho raději využívají cross-docking, tj. před odesláním zboží konečnému příjemci, jej znovu naloží nebo znovu zabalí ve skladu.
Odborníci společnosti AsstrA pracují na implementaci aplikace Warehouse Management System (WMS), což je softwarová aplikace podporující správu distribučního centra a monitorování zásob. Dokončení projektu je plánováno na září tohoto roku. Systém je primárně navržen tak, aby zlepšoval efektivitu a zkrátil čekací dobu zákazníků. Registrace a monitorování všech operací ve skladu umožní efektivní dodávku zboží, uskladnění nákladu, seskupování nákladu a sledování zásilek.
„V tuto chvíli se zaměřujeme na digitalizaci a automatizaci procesů ve skladu. Což vyžaduje účast celé společnosti a zpracování velkého množství dat. Díky integraci systému zvýšíme efektivitu našeho skladu. Zavádění technologických a organizačních změn je složitý proces, ale to dnes trh očekává. Zákazníci si častěji vybírají přepravní nebo logistickou společnost na základě rychlosti dodání zboží. Je všeobecně známo, že čas jsou peníze,“ shrnuje Robert Szymanczak.