Na mezinárodních dálnicích každý den jezdí desítky tisíc vozidel. Zatímco konvoj kamionů, který přepravuje nadrozměrný náklad, se zde vyskytuje jen občas. Mezi příklady nestandardní dopravy patří - lékařské moduly, komponenty petrochemických podniků a dokonce i domy.
Práce s nadrozměrným nákladem začíná přípravnou fází. Studium detailů projektu, na rozdíl od standardní dopravy, trvá mnohem déle než doprava samotná. Nejprve mluvíme o studiu možností dopravních cest, schématech nakládky nebo vykládky, upevnění nákladu a vyřízení dokumentace.
Organizace doprovodu přepravy speciální techniky, nezávislé ověřování spolehlivosti zabezpečení nákladu a kvality upevňovacího materiálu je prací odborníků. Vedoucí oddělení těžkých nákladů AsstrA Przemyslaw Boronsky sdílí zkušenost s přepravou nadměrných nákladů.
„V březnu 2020 nás pověřil výrobce železničních kolejových vozidel složitým, ale zajímavým projektem - přepravit dva 26 metrové vagony z Běloruska do Maďarska. Hmotnost každé jednotky byla 31 tun a 41 tun, výška dosáhla 4,5 metru. Při nadrozměrné přepravě bylo použito speciální vybavení – nízko rámové návěsy s vozíkem na kyvadlových nápravách. Pro rychlé řešení možných postupně vznikajících problémů dorazili na místo nakládky, už s předstihem, kolegové z Minské kanceláře. Instalace vagonů na návěsy byla řízena od začátku až do konce.“
Pro spolupracovníky AsstrA je výjezd na místo nakládky, překládky nebo vykládky zboží nedílnou součástí každodenní práce. Klienti společnosti dostávají informace o správnosti a spolehlivosti zajištění nákladu pomocí odpovídajících fotografií a videozáznamů.
Nezbytnou součástí dnešní práce, je zaznamenávání informací o šíření koronaviru.
„Protože nakládka proběhla před začátkem pandemie, odborníci AsstrA na fotografii jsou bez masek, rukavic a ochranných nástrojů. V současné epidemiologické situaci se společnost řídí doporučeními WHO a místních úřadů,“ uzavřela Ilya Klimentenok, vedoucí oddělení logistiky AsstrA Transport Manufacturing Logistics.