Spojené státy a Evropa jsou neoddělitelně spjaty prostřednictvím dějin už po staletí. Vznik a rozvoj mezikontinentálních vztahů mohla sledovat více než jedna generace. Ekonomiky obou mocností zaznamenaly vzestupy i pády a ve 21 století se staly vůdci na světové scéně.
USA jsou zemí s vysokou úrovní rozvoje dopravní a komunikační infrastruktury. Je známa svou charakteristickou hromadnou nákladní a osobní dopravou jak v rámci samotné země, tak i za hranicemi státu. Vnitřní doprava ve Spojených státech každoročně vykazuje množství 1 miliardy tun přepraveného nákladu. K tomu je nutné připočítat dalších 1,5 miliardy tun produktů přepravených do přístavů nebo naopak přivážených z amerických přístavů. První zastoupení mezinárodní skupiny společností AsstrA v Americe bylo zaznamenáno v New Yorku - v globálním logistickém centru pro nákladní přepravu mezi USA a Evropou.
Země západní a střední Evropy představují 74% světové námořní dopravy. Mezi 20 největších kontejnerových přístavů na světě patří 3 evropská města: Rotterdam (14,5 milionu kontejnerů ročně), Antverpy (11,1 milionu) a Hamburk (8,7 milionu). V posledních dvou jsou kanceláře AsstrA již otevřeny a aktivně spolupracují s firemními klienty.
Andrey Ivanov-Kolakovsky, regionální ředitel v zemích EU, sdílel své myšlenky na sjednocení největších kontinentů v rámci skupiny společností AsstrA-Associated Traffic AG.
- Andreji, jaké jsou perspektivy AsstrA po příchodu do Spojených států?
USA jsou největším světovým trhem a New York je centrem nákladních toků pro Evropu. Tým AsstrA je nyní přítomen na obou koncích této obchodní cesty, což zákazníkům společnosti poskytuje ještě více konkurenčních výhod. Blízkost k místním partnerům a dodavatelům zvýší kvalitu služeb a způsobilost zaměstnanců na trasách do a ze Spojených států. To samozřejmě pozitivně ovlivní cenovou nabídku.
- S jakými problémy jste se setkali při vstupu na silný trh, jako jsou USA?
Za prvé - tvrdá a silná konkurence. V tomto boji je nutné vynaložit hodně úsilí, aby bylo dosaženo úspěchu. Za zmínku stojí konzervativní prostředí amerického podnikání s následnými bariérovými opatřeními a patronací státu. Hospodářská politika a vztahy k Evropě, a to nejen k obchodním partnerům, bude také bránit v dosahování strategických cílů společnosti. Není to poprvé, kdy tým AsstrA narazil na potíže při „objevování“ a „dobývání“ nových regionů, ale společnost je připravena čelit novým výzvám.
- Podělte se o své odvážné a ambiciózní plány na rozvoj vztahů mezi Evropou a Spojenými státy.
Plánovaný objem práce ve směru Evropa-USA-Evropa nebude o nic menší než v hlavním směru společnosti, to znamená z Evropy do SNS a naopak. Během prvních deseti let byla společnost AsstrA prezentována pouze jako partner pro krátké přepravní vzdálenosti tj.z evropských zemí do Ruska, Běloruska, Ukrajiny a Kazachstánu.
Během posledních pěti let byla pozice společnosti AsstrA posílena a to nejen v zemích SNS, ale také v Evropské unii. Firemní klienti dnes využívají komplexní služby v rámci evropských zemí. Dalším krokem je rozvoj kompetencí na americké trase. Proto se v nejbližší době plánuje otevření kanceláří AsstrA v hlavních přístavech Evropy, které budou provozovány podél tras ze Spojených států.
- Andreji, plánujete výlet do USA?
Do Ameriky jsem již cestoval v létě 2019 Je to země svobodných, cílevědomých a pracovitých lidí. Setkal jsem se se soběstačnou kulturou odlišnou od Evropy. Všechno je zde větší: území, vzdálenosti, auta i města. Jedním slovem, země skvělých příležitostí!