Události a následky roku 2020 výrazně ovlivnily náladu, plány a životní styl lidí. Navzdory karanténním omezením nám však inovativní technologie poskytly nové způsoby, jak nadále dělat, do této doby, běžné věci. Komunikace s blízkými, cvičení nebo například sledování filmů, aniž byste museli opustit domov, se staly běžnou součástí našich životů. Práce na dálku se stala samozřejmostí a zaměstnanci se přizpůsobili novým bezpečnostním opatřením v kanceláři.
Abychom zjistili, jak se v posledních měsících změnil každodenní život členů týmu skupiny AsstrA, provedla společnost průzkum. Do tohoto průzkumu bylo zahrnuto 270 zaměstnanců ve věku 21 až 38 let z různých regionů EU a SNS.
Podle výsledků průzkumu využili členové týmu skupiny AsstrA svůj "karanténní čas" k osvojování nových dovedností a získání odborných kompetencí, přičemž 30 % respondentů absolvovalo během tohoto období online kurzy a webináře. Mezi nejoblíbenější témata, na která se tým zaměřil, patřily cizí jazyky a dovednosti při práci v Excelu, stejně jako osobní růst, management, marketing a meditace. Společnost se podílela na podpoře tohoto pozitivního trendu, vzdáleného učení, spuštěním řady tréninkových webinářů o interních podnikových procesech, technikách prodeje a gestalt psychologii.
Členové týmu také využili možnosti bezplatného zapůjčení literatury dostupné v online knihovnách a virtuálních tréninků s fitness instruktory. 40 % zaměstnanců pokročilo se svými seznamy literatury a cvičilo doma. Dostupnost streamovaného videoobsahu umožnila 45 % z nich shlédnout jeden až tři nové televizní seriály nebo filmy.
Práce z domu také poskytla lidem možnost vychutnat si i malé životní okamžiky a dokončit seznamy úkolů, které se jim v průběhu času nakupily. 60 % zaměstnanců se pustilo do plnění úkolů, které již dlouho odkládali. 40 % zaměstnanců ušetřilo během karantény peníze tím, že neutráceli za oblečení, boty, veřejnou dopravu a palivo nebo například za dovolenou, kterou měli v plánu. Také, díky skutečnosti, že nemuseli denně dojíždět do zaměstnání, ušetřili mnoho času, který mohli věnovat sami sobě. Doba spánku se prodloužila u 44 % účastníků průzkumu a zkrátila se pouze u 12 %.
![]()
Ekaterina Snegirova
"Člověk je tvor společenský. Proto je osobní interakce první věcí, kterou plánují členové týmu společnosti AsstrA poté, co skončí lockdown. Setkání s přáteli a rodinou, procházky v parcích a na veřejných místech, návštěvy kosmetických salonů a výlety za nákupy jsou na vrcholu jejich po-karanténních „seznamů přání“. Mnoho z nich se také těší, že si znovu zarezervují termíny na dovolenou, nebo že půjdou na koncert či párty. V podstatě všichni doufají v rychlý návrat k běžnému životu," říká Ekaterina Snegirova, zástupkyně ředitele SMD pro marketing.