V logistickém průmyslu je schopnost rychle reagovat na potřeby zákazníků nesmírně cenná. Proto existují expresní způsoby dopravy, které umožňují doručení zásilky konečným příjemcům v co nejkratším čase. Zboží zákazníků korporátní skupiny Asstra, kteří si zvolí takovýto způsob dopravy, může být bezpečně doručeno i ve stejný den, kdy bylo naloženo.
Expresní doručování je inovativní formou logistických služeb, která podporuje urgentní doručování pomocí LTL přepravy do 15 tun. Během prvních 9 měsíců roku 2020 zprostředkovala divize společnosti AsstrA, zabývající se doručováním částečných nákladů, přepravu za více než 5 milionů eur. Tento tým již letos provedl 7 000 přepravních objednávek a očekává, že do konce roku 2020 jich dokončí 10 000, což je o 25 % více než v roce 2019.
Náklad, jehož přepravu si běžně zákazníci společnosti AsstrA, využívající expresní doručovací služby, objednávají zahrnuje zemědělské produkty, chemikálie, kosmetiku, tabákové výrobky, hračky, obaly, součásti strojů a FMCG. Mezi primární destinace patří Německo, Česká republika a Polsko.
Jak zdůrazňuje ředitel divize pro Expresní a částečné náklady, Christian Eckstein, jeho tým realizuje množství expresních zásilek také přes noc, aby zajistil, že zákazníci dostanou své objednávky následující pracovní den. Tým vyřídí odhadem 80 takových zásilek denně.
![]()
Christian Eckstein
„Lze vidět rostoucí poptávku po expresních službách, tudíž plány pro rok 2021 zahrnují nábor nových zaměstnanců do kanceláří AsstrA v Magdeburgu, Praze, Varšavě a Bergamu. V příštím roce chceme také rozšířit projekt bezpečného doručování s certifikací V4 (https://www.asstra.cz/cz/aktuality-asstra/2020/8/asstra-uvadi-na-trh-expresni-dorucovani-dodavek-s-certifikaci-zabezpeceni-v4/). Díky novým bezpečnostním systémům a monitorování, které umožní rychlou reakci na neočekávané situace, ke kterým může dojít během přepravy, si zákazníci mohou být jisti, že jeich přepravovaný náklad je v bezpečí. Kromě toho, v případě časově náročných částečný nákladů je přeprava organizována přímým způsobem, tudíž bez jakéhokoli překládání do standardních velkých nákladních vozidel,“ říká Christian Eckstein.
Abychom zajistili rychlou a efektivní reakci na požadavky zákazníků, poslední dva roky pracují odborníci skupiny AsstrA na automatizaci procesů vyhodnocování a navrhování logistických nabídek, které společnost nabízí. Vyvinuli jedinečnou kalkulačku cen služeb, která zohledňuje charakteristiky klientů, obchodní cesty, KPI a plánování prodeje a provozu. Kalkulačka určuje sazby v závislosti na počtu přepravovaných palet, zásilek a ujetých kilometrů a také na hmotnosti nákladu. Díky této inovaci získají klienti AsstrA rychlé a konkurenceschopné ceny za své zásilky.
"Pokud jde o objednávky přepravy, usilujeme o zkrácení doby odezvy na poptávku pod 30 minut a dosažení hodnoty 20 % konverzního poměru objednávky. To znamená rychlejší přijetí objednávky od zákazníka a její okamžité zpracování,“ shrnuje Christian Eckstein.