Během první vlny pandemie Covid-19 se trh online obchodu rozrostl a nadále roste i poté, co se kamenné obchody znovu otevřely. Podle některých odhadů, překročí množství online prodejů během svátků v roce 2020 prodeje v kamenných obchodech o 169%.
Justas Cibulskas, vedoucí skupiny částečných nákladů v operačním oddělení skupiny AsstrA, poznamenává, že na počátku pandemie jen málokdo pochopil závažnost celé situace. Dopravní a logistické procesy byly prováděny podle obvyklého vzorce: požadavek, objednávka a přeprava. Nicméně, pár týdnů po začátku pandemie, se situace s objednávkami změnila.
![]()
Justas Cibulskas
"Počet objednávek prudce vzrostl, protože společnosti se obávaly, že továrny budou uzavřeny a v důsledku toho bude nedostatek produktů. Došlo k navýšení poptávky po expresním doručování s možností uskladnění v partnerských skladech a s distribucí konečným příjemcům na vyžádání," říká Justas Cibulskas. "Zvýšil se také počet objednávek prefabrikovaných položek. Zákazníci se rozhodli provést řadu menších, pravidelných objednávek, aby se vyhnuli uvíznutí plně naloženého vozidla se zbožím na hranicích kvůli omezením souvisejícím s pandemií."
S nárůstem popularity internetových nakupování a nárůstem počtu online objednávek se zvýšily požadavky na přepravní služby. Maloobchodníci často dávají přednost pravidelným objednávkám o menším množství od výrobců nebo ze skladů, aby zajistili rychlé dodání konečným spotřebitelům. Rychlost a načasování se staly prioritami zákazníků.
"Čtvrté čtvrtletí je již tradičně 'hlavní sezónou' maloobchodu. Aby splnil požadavky trhu, připravil se tým skupiny AsstrA na situaci předem tím, že uzavřel s partnerskými přepravci smlouvy na další vozidla. Máme vlastní sklad v Blonie v Polsku a silné vztahy s dalšími skladovými operátory ve více zemích. Našim klientům jsou vždy poskytovány prioritní služby a nikdy nemusí čekat ve frontě. Můžeme zaručit nepřetržitý přístup do partnerských skladů, pokud je to nutné," dodává Justas Cibulskas.
Pro rychlé dodání malých zásilek využívá tým skupiny AsstrA menší vozidla, jako jsou dodávky třídy C s přepravní kapacitou do 1 tuny a nákladní vozidla Solo, jejichž kapacita se pohybuje mezi 3,4 až 5,5 tuny. Doba přepravy ze zemí EU do SNS obvykle není delší než 3-4 dny. Klienti společnosti AsstrA obdrží vždy dodávky hromadného nákladu rychle bez ohledu na sezónu nebo tržní podmínky.