Lidé se stále více stěhují do měst a dojíždějí do nich za prací. Platí to i pro Česko, speciálně pro Prahu, jejíž návrh Metropolitního plánu počítá do budoucna spíše s dalším zahušťováním města než s jeho rozšiřováním. Rychle narůstá spotřeba, opět zejména v Praze, kolem které je zhruba 40 procent českých skladů. To je asi 2,77 milionu metrů čtverečních, jde ale jen o moderní haly, které jsou určené k pronájmu. Celková plocha logistických center v Praze a okolí je mnohem větší.
Na okrajích metropole tak narůstá kamionová doprava a na pražských silnicích se zvyšuje počet dodávek, které rozvážejí zboží zakoupené přes internet. To všechno zvyšuje a pravděpodobně bude zvyšovat dopravní zatížení metropole, které přináší jak hluk a znečištěné ovzduší, tak snižuje komfort cestování a zbytečně jej prodlužuje.
Zatímco o osobní a hromadné dopravě existuje řada dat a úvah, jak ji vylepšit, nákladní doprava zatím zůstávala v pozadí zájmu vedení města, takže relevantní údaje prakticky neexistují. Neexistuje tedy ani jasná představa, jak by se měla v budoucnu organizovat citylogistika v Praze, tedy zjednodušeně řečeno efektivní zásobování města, což kritizují mnozí odborníci, zejména z akademického sektoru.