
Natalia Shmanevskaya

Ekaterina Voronova
Dne 20. listopadu 2021 odjel ze stanice Changsha v Číně první vysokorychlostní kontejnerový vlak naložený výhradně nákladem zákazníků AsstrA. Cílovou stanicí bylo Vorsino v oblasti Kaluga v Rusku. Vlak padesáti 40stopých kontejnerů převážel velmi rozmanitý náklad, včetně domácích spotřebičů, oblečení a náhradních autodílů. Vzhledem k postupům souvisejícím s překládkou na ruské platformy na hranicích země byly kontejnery odesílány dále v jednotlivých várkách do stanice Vorsino. Většina zboží dorazila 10. prosince a zbytek během následujících šesti dnů. Experti AsstrA zajistili řádný příjem zboží ve Vorsinu a také jeho vydání a doručení na poslední kilometry konečným příjemcům.
"Délka trasy Changsha — Vorsino je 10 126 km. Využíváme ji již delší dobu. Před zorganizováním přepravy celého tohoto vlaku, bylo naším hlavním cílem, na této trase, připravit naši první konsolidovanou kontejnerovou dodávku zboží, pro zákazníky AsstrA ve vysokorychlostním kontejnerovém vlaku dne 25. srpna 2021. Doba přepravy byla 18 dní. Na konsolidaci dohlíželi naši odborníci z AsstrA Shanghai ve skladu našeho partnera, logistického operátora ve městě Changsha. Po dokončení celních procedur byl kontejner převezen do skladu v Moskevské oblasti k dekonsolidaci. Odtud bylo zboží odesláno konečným příjemcům,“ říká Natalia Shmanevskaya, manažerka pobočky AsstrA Shanghai.
Vysokorychlostní kontejnerové vlaky jezdí po Transsibiřské magistrále s jedinou zastávkou na hraničním přechodu Zabajkalsk-Mandžusko. Tato trasa znamená dobu přepravy 20-25 dní od odjezdu vlaku do doby příjezdu do cíle.
V závislosti na svých jedinečných požadavcích mohou zákazníci AsstrA, kteří si zvolí tuto službu, využít rychlé dodací lhůty, příznivé sazby a celní odbavení, které zajišťuje tým AsstrA se sídlem v Číně. Zásilky lze také provádět "od dveří ke dveřím“.
"V globální ekonomice směřuje trend k nákladní kontejnerizaci. Jde o rychlý a spolehlivý způsob doručení zboží. Takové služby jsou atraktivní vzhledem k aktuálním omezením koronaviru na hraničních přechodech. Zaznamenali jsme zvyšující se zájem o vysokorychlostní železniční přepravu ze strany zákazníků v high-tech, módním a mimo jiné i v kosmetickém sektoru. Pro ně je důležitá rychlost zásilky a schopnost předem naplánovat harmonogram dodávek,“ říká Ekaterina Voronova, vedoucí divize železniční nákladní dopravy Číny-SNS. "Vzhledem k popularitě nové služby zvažujeme způsob, jak vypravit vlaky do Vorsina ze Si-anu a Tchaj-jüanu. Spouštíme také plány s nabídkou přepravy vysokorychlostních kontejnerových vlaků ze severu Číny do Nižněkamsku. V budoucnu plánujeme zavést pravidelné zásilky i do Kaliningradu."
AsstrA předpovídá další nárůst poptávky po přepravě vysokorychlostních kontejnerových vlaků. Společnost plánuje trvale přepravovat náklad do Moskvy, Minsku, Kyjeva a destinací EU, přičemž každý měsíc bude do jednotlivých měst vypravován jeden vlak. Jednání s potenciálními partnery již probíhají.
Autor: Anastasia Sidelnikova.