Toto téma bylo předmětem každoročního Fóra žen v logistice - obchodního setkání žen manažerů v logistickém průmyslu. Akce je určena pro odborníky z oblasti dopravy a logistiky, výrobních podniků, distributorů a zástupců obchodních řetězců. Fórum má praktický charakter a každý rok jsou zde projednávána témata a problémy spojené s rozvojem místního a mezinárodního logistického obchodu.
Vedoucí celní agentury v Korošchyně z mezinárodní skupiny společností AsstrA-Associated Traffic AG, Malgorzata Matveyuk, sdílí své dojmy o účasti na akci:
„Letos se fóra, které se konalo ve dnech 20. - 21. května ve městě Janów Podlaski zúčastnilo 160 žen z logistického průmyslu. Setkání vedli profesoři Vysoké školy ekonomické v Katovicích a Vysoké školy ekonomické ve Varšavě. Hlavním sloganem fóra bylo - "Buď sám sebou". Samotné heslo poukazuje na hlavní témata akce: jak rozvíjet společnost v éře rozmanitosti, kde hledat nové oblasti činnosti při zachování charakteristik a hodnot organizace?
V první den byly diskutovány aspekty hodnotového managementu a influencer marketingu. Byly vzneseny otázky rychlého rozvoje multimodální přepravy a změn v rámci Nové hedvábné stezky. V nominaci "Žena v logistice 2018" proběhlo setkání se speciálním hostem a předávání cen. Druhý den fóra byl praktický: konala se návštěva kontejnerové základny v suchém přístavu v polských Malaševicích. Dva dny zajímavých prezentací, workshopů a setkání znamenaly pro účastníky nezapomenutelné emoce, nové nápady a znalosti, které najdou uplatnění v praxi. “
V AsstrA-Associated Traffic AG nejsou ženy v menšině. Společnost má více než 1 000 zaměstnanců: 641 z nich jsou ženy, což je 64%. Z tohoto počtu zaujímá vedoucí postavení 39 zástupců (6%). Co je nejtěžší a co přináší radost ženám z odvětví dopravy a logistiky?
Vedoucí provozního oddělení jihovýchodní Evropy Yulia Gorbachuk uvedla:
„K dopravnímu a logistickému odvětví jsem se dostala náhodou. Chtěla jsem uplatnit znalost cizích jazyků a pochopila jsem, že pozice překladatele nebo učitele není pro mě. Oblast dopravy a logistiky mě zaujala svou dynamikou. Tento rytmus práce je pro mě ideální. V přítomnosti rutiny a nudy v každodenní práci se okamžitě snažím o změny: nové klienty, nové směry, nové dojmy. Toto je rychle se rozvíjející oblast, o čemž svědčí aktivní implementace IT řešení. Logistický obchod se rozvíjí a s ním rostou i specialisté. “
Práce v odvětví dopravy a logistiky je spojena s velkým stresem.
„Tento trh vyžaduje dostupnost 24/7, což ovlivňuje rodinný život zaměstnance. V souladu s pravidly rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem můžete úspěšně kombinovat profesní a osobní život, “ zdůrazňuje Julia Gorbachuk. „Kromě stresu musím bojovat se stereotypy: více než jednou jsem musela obchodním partnerům dokázat, že navzdory mladému věku a pohlaví jsem zkušeným specialistou. Toto chování často vzniká na základě rozdílů v mentalitě, což mě vede k porozumění a trpělivosti. “
Vedoucí reklamy a PR Kateřina Snegireva dodává:
„Při hodnocení dopravního a logistického průmyslu lze získat dojem, že muži zde hrají„ hlavní “role: - zástupci námořní a železniční dopravy, majitelé parkovišť, řidiči, pracovníci skladu. Pokud se podíváte do "kuchyně" dopravy a logistiky, je snadné si všimnout mezi zástupci jak hlavních, stejně tak i ostatních kanceláří mnoha žen. Obchodní a personální oddělení, marketing, účetnictví, či právní oddělení jsou oblasti, ve kterých se nejčastěji setkáváme se ženami. Mezi hlavní úkoly dopravního a logistického průmyslu patří především multitasking. Počet událostí, procesů a interakcí v logistice za jeden den někdy dosahuje extrémní úrovně. Intenzita pracovního rytmu se nemění pět dní v týdnu po dobu dvanácti měsíců v roce. Rytmus, rychlost a koncentrace procesů v přepravním průmyslu proto ovlivňují i rozhodnutí, která jsou učiněna. Důležitá je schopnost pracovat pod časovým tlakem, neustále rozvíjet kompetence v oblasti time managementu a samozřejmě si tento proces užívat. “
Navzdory ambiciózním výzvám je trh dopravních a logistických služeb mimořádně vzrušující. Jak zdůrazňuje Kateřina Snegireva, odvětví logistiky nabízí mnoho „rolí“, které lze měnit a zkoušet.
„Moje cesta k dopravě a logistice začala v organizaci silniční přepravy. Po několika letech práce jsem byla připravena na nové výzvy. AsstrA mi poskytla příležitost vyzkoušet si práci na marketingovém oddělení. Řízení reklamních a marketingových kampaní bylo logickým pokračováním mé kariéry. Získané zkušenosti v organizaci přepravy a znalosti o produktech společnosti pomáhají při jejich tvorbě a realizaci“
Trend feminizace podnikání se aktivně rozvíjí. Důvodem je úsilí a touha žen po nezávislosti, samostatnosti a dokonce i moci. Logistický průmysl není výjimkou. Vše záleží na touze žen po seberealizaci. Jak říká Tony Robbins: „Pokud existuje cíl, pak najdeme i energii, prostředky a inspiraci,“ shrnuje Kateřina Snegireva.