LTL (Less Truck Load) v Evropě zaujímá čtvrtinu celého trhu nákladní přepravy. Abychom pochopili tajemství jejího úspěchu a dozvěděli se něco o úskalích organizace, promluvíme si s vedoucím oddělení hromadné přepravy v AsstrA, Justasem Cibuľskasem.
- Justasi, začněme od základu: jaká je minimální a maximální hmotnost zboží přijatého k přepravě sběrných zásilek?
Pro splnění přání klientů AsstrA je přijímáno k přepravě nákladu LTL téměř jakékoli zboží - od obálky až po náklad o hmotnosti 21 tun. Je nutné si ujasnit, že situace v zemích EU a SNS je odlišná. V Evropské unii je maximální celková hmotnost hromadného nákladu 24 tun v zemích SNS –je to 21 tun. Například k hlavnímu nákladu o hmotnosti 21 tun je v Polsku možné doložit ještě další 3 tuny zboží. V Rusku to však možné není. Odborníci ze skupiny společností vždy hledají pro klienta tu nejvýhodnější variantu.
- Na co bychom se měli zaměřit při objednávce přepravy sběrného nákladu? Jaká fáze je klíčová pro tuto přepravu?
Při organizaci přepravy LTL nejsou žádné informace o nákladu zbytečné - všechny podrobnosti jsou velmi důležité. Přesné rozměry, hmotnost a způsob balení jsou rozhodující pro plánování přepravy zásilek. V závislosti na tom, jak je zboží nakládáno do přepravního vozidla - shora, z boku nebo zezadu - se vytváří schéma rozložení. Je třeba mít na paměti, že univerzální způsoby balení nákladu mohou mít různé parametry. Například europaleta - dřevěná paleta o velikosti 800 × 1200 × 145 mm, fin paleta – má rozměry 1000 × 1200 × 145 mm. Rozdíl 200 mm může být zásadní ve fázi konsolidace celého nákladu. Plánování sběrné přepravy je možné porovnat s dobře známou hrou Tetris: musíte přesně určit parametry nákladu a efektivně využít celkový dostupný prostor. Přesné plánování nakládání a hmotnosti každého čtverečního centimetru vám umožní poskytovat zákazníkům výhodné ceny.
- Jaké jsou výhody a nevýhody tohoto typu přepravy?
Hlavní výhodou sběrné přepravy je atraktivnější cena ve srovnání s cenou FTL (Full truck load). Na počátku přepravy jsou náklady rozdělovány mezi všechny odesílatele, až do té doby, než je plné vytížení převedeno pouze na jediného zadavatele. Mínus - čas potřebný pro přepravu. Standardní „průběh“ je následující: zboží je shromažďováno v partnerském skladu. Poté odborníci AsstrA přistoupí k jeho konsolidaci – shromáždění zásilek směřujících na stejné místo doručení v jednom společném přepravním voze. V další etapě se provádí dodávka ke dveřím: zboží je znovu naloženo do menších nákladních vozidel a je dodáváno do konečného cíle.
- Pro přepravu jaké skupiny zboží je sběr nejvhodnější?
LTL je vhodný pro většinu výrobků s vhodnými rozměry a hmotností. Odborníci společnosti AsstrA-Associated Traffic AG organizují dodávky sběrného nákladu do / z SNS, pobaltských zemí, Polska, Německa, Francie, Nizozemska, Belgie a Itálie. Tento způsob přepravy si vybírají zákazníci, kteří chtějí dodávat malé a nikoli expresní zásilky. Pokud existují pochybnosti o vhodnosti výběru sběrné přepravy, měli byste se obrátit na poskytovatele dopravních a logistických služeb. Odborníci ze skupiny společností AsstrA nabízejí klientům několik možností pro organizaci přepravy a pomoc při výběru toho nejlepšího poskytovatele.